یک جوان فلوریدایی که از ایلان ماسک تقاضای ۵۰ هزار دلاری برای عدم انتشار توئیت‌هایی در مورد مکان جت شخصی او کرده، گفته است که ده‌ها حساب کاربری دیگر برای ردیابی تحرکات افراد ثروتمند و مشهور دیگر ایجاد می‌کند.

ايلان ماسك

به گزارش همشهری آنلاین، جک سویینی، یک دانشجوی ۱۹ ساله و علاقه‌مند به هوانوردی می‌گوید که ۱۶ حساب توییتر یا روبات خودکار شبیه به ElonJet@ و GatesJet@ متعلق به بیل گیتس یا دیگران مانند جف بزوس از آمازون ایجاد کرده است تا جت‌های شخصی آنها را دنبال کند.

سویینی در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت که او همچنین وب‌سایتی به نام Ground Control ایجاد کرده است تا با ارائه خدمات ردیابی سفارشی به طرفداران افراد مشهور، از این سرویس درآمدزایی کند و در صورتی که این شبکه اجتماعی به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی که توسط افراد، وجود دارد، حساب‌های او را ببندد، نسخه‌های وب روبات‌های توییتری را ایجاد خواهد کرد.

سویینی در مورد افرادی که ردیابی می‌کند، می‌گوید: «آنها یا واقعا افراد برجسته‌ای هستند یا واقعا جالب. اخیرا افرادی را اضافه کرده‌ام که دنبال‌کنندگان‌مان (فالوورها) درخواست کرده بودند.»

حساب‌های اخیری که او پس از درخواست راه‌اندازی کرده است عبارتند از کیوبان و یک خواننده  که به گفته او جالب‌ترین حساب‌ها بوده‌اند.

هواپیمای خواننده مذکور، یک بوئینگ ۷۶۷ به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار است که می‌تواند ۲۱۶ مسافر را حمل کند.

سویینی که @ElonJet را در ژوئن ۲۰۲۰ ایجاد کرده، گفت که امیدوار است ماسک مذاکرات را برای خرید و بستن حساب آغاز کند. یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی تسلا درخواست ۵۰ هزار دلاری او را رد کرده است.

ماسک، ثروتمندترین فرد جهان با ثروت تخمینی ۲۲۰ میلیارد دلار از سوینی خواسته است تا حساب کاربری خود را حذف کند.

ماسک در پیامی مستقیم به این فرد جوان نوشت: «می‌توانید این را بردارید؟ این یک خطر امنیتی است. ایده شلیک گلوله به سمتم را دوست ندارم.»

سویینی گفته است که دریافت پیام مستقیم از ماسک، که او را الگوی خود توصیف کرده، یک تجربه سوررئال بود. او گفت: «در واقع می‌خواستم بخوابم و یهو گفتم، اوه خدای من، ایلان همین الان به من پیام داد تا حسابم را حذف کنم. این دیوانه‌کننده بود.»

و سپس او ۵۰۰۰ دلار به من پیشنهاد کرد تا ردیابی او و حساب مورد نظر حذف شود و من پیشنهاد متقابل خود را ارائه کردم.

سویینی که سعی کرده بود با ماسک مذاکره کند به او گفت: «شانسی برای افزایش آن به ۵۰ هزار دلار وجود دارد؟ این حمایت بزرگی در دانشگاه خواهد بود و احتمالا به من اجازه می‌دهد یک ماشین، شاید حتی یک [تسلا] مدل ۳ تهیه کنم.»

ماسک بعداً گفت که با پرداخت هیچ چیزی احساس راحتی نمی‌کند. سویینی هم پاسخ داده بود که اگر ماسک نمی‌خواهد پرداخت کند، در ازای یک دوره کارآموزی در تسلا، حساب کاربری را حذف خواهد کرد.»

سویینی گفت: «این آخرین چیزی بود که [به ماسک] گفتم و سپس او من را بلاک کرد.»

کد خبر 654551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha